Contract de mandat – obligatoriu?
Atunci cand vorbim despre alegerea in functie a presedintelui, a comitetului executiv sau a unui cenzor din cadrul membrilor unei asociatii de proprietari, se pune problema daca se intocmeste un contract de mandat sau nu.
Atunci cand acestia sunt remunerati, se intocmeste intotdeauna un mandat, dar atunci cand munca prestata de acestia este fara compensatie baneasca, se obisnuieste sa nu se incheie niciun contract.
Raspunsul, insa, se afla in lege si aceasta precizeaza ca trebuie intocmit un contract de mandat, atat pentru fiecare membru al comitetului executiv, cat si pentru presedinte si cenzor, indiferent daca acestia sunt remunerati sau nu.
Contractul de mandat reprezinta intelegerea partilor si este totodata punctul de pornire in activitatea fiecaruia, acceptata si asumata de fiecare participant la mandat in parte, prin acceptarea drepturilor si obligatiilor stipulate in cuprinsul acestuia.
Contractul poate contine in plus diferite informatii folositoare in viitor ambelor parti, precum obligatii suplimentare asumate spre realizare, program de lucru, termeni si modalitate de incetare a mandatului, preaviz si, bineinteles, remuneratia.
Este foarte important ca fiecare parte sa cunoasca ce are de facut si ce se intampla daca nu isi indeplineste corect mandatul. In lipsa incheierii unui contract, acceptat si semnat de ambele parti, niciuna dintre aceste parti nu poate ridica pretentii concrete asupra celeilalte in caz de neexecutare.